Uusix-verstaat ovat Helsingin kaupungin Sosiaali- ja terveystoimen kuntouttavaa työtoimintaa tarjoava tuotantoyksikkö. Uusixilla työntekijöiden hyppysissä syntyy kierrätysmateriaaleista uusia käyttötavaroita. Kuntouttavaa työtoimintaa 18 eri osastolla Uusixin Kyläsaaren […]
Organisaatio/hanke: Yritykset (175)
Jalotus on kestävää elämäntapaa edistävä yhteisöllinen kiertotalouskeskus. Keskus tarjoaa ihmisille mahdollisuuden oppia ja toteuttaa kiertotaloutta. Kestävä kiertotalousyhteisö Jalotuksen perustaja Anna Evilä ja Jalotus ry:n hallituksen puheenjohtaja Lauri […]
Sompasaaren eteläpäädyssä, Kalasataman rakennustyömaiden läheisyydessä, lämpiää sauna. On hiljaista, kaupungin äänet eivät kantaudu Sompasaunalle asti. Tunnelma on kuin maaseudulla, vaikka Helsingin keskusta on vain muutaman […]
Soile-Maria Linnemäki hymyilee kadulla sylissään pino paperikasseihin ja läpinäkyviin pusseihin pakattuja vaatteita. Hän onnistuu vaivatta kättelemään ja avaamaan lukitun oven, pudottamatta ainoatakaan tavaraa. Astumme sisään […]
Break Sokos Hotel Koli ja Luontokeskus Ukko siirtyivät öljylämmityksestä maalämpöön ja täydentävään vesi-ilmalämpöön joulukuussa 2018. Samalla otettiin käyttöön maakylmä kiinteistön jäähdyttämiseen. Kolilla kansallispuiston keskellä on […]
Kemianteollisuuden yritys Kiilto Oy on valittu kesäkuun Hinku-teko palkinnon saajaksi. Kiilto panostaa energiatehokkuuteen ja uusiutuvan energian hyödyntämiseen. Rakennusteollisuudelle tuotteita ja teollisuudelle liimoja valmistavassa tuotantolaitoksessaan Lempäälässä […]
Lahna oli perinteinen ruokakala 70-luvun Suomessa, mutta sen suosio on sittemmin laskenut. Vähäisen kuluttajakysynnän vuoksi lahnaa on hyödynnetty myös rehun raaka-aineena. Lahna kuuluu särkikaloihin, joiden […]
Halla Halla on kahden suomalaisnaisen perustama uima-asumerkki. Värikkäiden uima-asujen kangas syntyy meristä kerätystä muoviroskasta. Unelma ekologisesta vaatemallistosta Salla Valkonen ja Hanna-Mari Chalvet tapasivat opiskellessaan Kymenlaakson […]
Viime syksynä Valio ryhtyi suunnittelemaan brändinsä tulevaa vuotta ja puntaroimaan, kuinka olla paremmin näkyvillä myös nuorten aikuisten elämässä. Taustatyön perusteella oli selvää, ettei Valion brändi […]